تماس های تلفنی ناخواسته می تواند آزاردهنده باشد و به حریم خصوصی شما نفوذ کند. چه بازاریاب های تلفنی، چه تماس های رباتیک یا کلاهبرداران، دریافت تماس های ناخواسته می تواند خسته کننده باشد. خوشبختانه، اقداماتی وجود دارد که می توانید برای متوقف کردن تماس های تلفنی ناخواسته انجام دهید. در اینجا چهار مرحله و نه نکته اضافی وجود دارد که به شما کمک می کند تا به تماس های تلفنی ناخواسته پایان دهید:

مرحله 1: ثبت نام در دفتر ثبت ملی تماس نگیرید

  • ثبت نام ملی تماس نگیرید یک سرویس رایگان است که توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) در ایالات متحده ارائه می شود. با ثبت شماره تلفن خود، می توانید از دریافت تماس های بازاریابی تلفنی از شرکت های قانونی خودداری کنید. از وب سایت تماس نگیرید بازدید کنید یا با شماره تلفن رایگان آنها تماس بگیرید تا شماره خود را ثبت کنید.

مرحله ۲: اعداد ناخواسته را مسدود کنید

  • بیشتر گوشی های هوشمند دارای ویژگی های داخلی مسدود کردن تماس هستند که به شما امکان می دهد شماره های خاصی را مسدود کنید. می‌توانید شماره‌های ناخواسته را به‌صورت دستی به فهرست مسدودی خود اضافه کنید، یا در برخی موارد، تنظیمات را فعال کنید تا به‌طور خودکار تماس‌های شماره‌های ناشناس یا تماس‌گیرندگان مشکوک به هرزنامه مسدود شود.

مرحله 3: از برنامه های شخص ثالث استفاده کنید

  • برنامه‌های شخص ثالث متعددی برای دستگاه‌های iOS و Android در دسترس هستند که می‌توانند به شما در مسدود کردن تماس‌های ناخواسته کمک کنند. این برنامه‌ها اغلب دارای گزینه‌های فیلتر پیشرفته هستند که به شما امکان می‌دهند لیست‌های مسدود سفارشی ایجاد کنید یا تماس‌های هرزنامه و کلاهبرداری را شناسایی و مسدود کنید.

مرحله 4: تماس های ناخواسته را گزارش دهید

  • گزارش تماس‌های ناخواسته به مقامات کمک می‌کند تا بازاریاب‌های تلفنی و کلاهبرداران را ردیابی و اقدام کنند. می توانید تماس های ناخواسته را به FTC، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC)، یا آژانس حفاظت از مصرف کننده محلی خود گزارش دهید. ارائه جزئیات تماس، مانند شماره تماس گیرنده و هر گونه اطلاعاتی که آنها ارائه می دهند، می تواند به تحقیقات کمک کند.

نکات اضافی برای توقف تماس های تلفنی ناخواسته:

  1. هنگام اشتراک‌گذاری شماره تلفن خود احتیاط کنید: از ارائه شماره تلفن خود به وب‌سایت‌ها یا خدمات ناآشنا بپرهیزید، مگر اینکه لازم باشد.
  2. به شماره‌های ناشناس پاسخ ندهید: اجازه دهید تماس‌های شماره‌های ناشناس به پست صوتی بروند. تماس‌گیرندگان قانونی پیامی خواهند گذاشت.
  3. فوراً تماس را قطع کنید: اگر تماس ناخواسته ای دریافت کردید، بدون شرکت در مکالمه یا ارائه هیچ گونه اطلاعات شخصی، تلفن را قطع کنید.
  4. در مورد اطلاعات شناسه تماس گیرنده تردید داشته باشید: کلاهبرداران می توانند شناسه تماس گیرنده را جعل کنند تا به نظر برسد که از یک شماره یا سازمان دیگری تماس می گیرند.
  5. از ویژگی‌های مسدود کردن تماس ارائه شده توسط شرکت مخابراتی خود استفاده کنید: برخی از شرکت‌های مخابراتی خدمات مسدود کردن تماس را ارائه می‌کنند که می‌تواند به فیلتر کردن تماس‌های ناخواسته کمک کند.
  6. استفاده از شماره تلفن مجازی را در نظر بگیرید: استفاده از شماره تلفن مجازی می تواند به محافظت از شماره اصلی شما کمک کند و به شما امکان می دهد به راحتی تماس های ناخواسته را مسدود کنید.
  7. فعال کردن حالت “مزاحم نشوید": با فعال کردن این حالت، فقط تماس‌های مخاطبین شما زنگ می‌زنند، در حالی که سایر تماس‌ها بی‌صدا می‌شوند.
  8. استفاده از آهنگ‌های زنگ بی‌صدا یا سفارشی برای شماره‌های ناشناس: اختصاص آهنگ‌های زنگ بی‌صدا یا سفارشی به شماره‌های ناشناس می‌تواند به شما کمک کند تا تماس‌های ناخواسته را بدون پاسخ دادن به آنها شناسایی کنید.
  9. از فشار دادن هر یک از کلیدها در حین تماس‌های خودکار اجتناب کنید: پاسخ به تماس‌های خودکار، حتی با فشار دادن کلیدی برای حذف از فهرست آن‌ها، ممکن است منجر به تماس‌های ناخواسته‌تر شود.

این مراحل و نکات باید به شما کمک کند تا تعداد تماس‌های تلفنی ناخواسته‌ای را که دریافت می‌کنید کاهش دهید و کنترل حریم خصوصی تلفن خود را دوباره به دست آورید.

سه مرجع معتبر یا نام دامنه:

  1. کمیسیون تجارت فدرال (FTC): وب سایت رسمی FTC اطلاعاتی در مورد ثبت ملی تماس نگیرید و نکاتی برای توقف تماس های تلفنی ناخواسته ارائه می دهد.
  2. کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC): وب‌سایت FCC منابعی را برای گزارش تماس‌های ناخواسته ارائه می‌دهد و اطلاعاتی در مورد مقررات مربوط به بازاریابی تلفنی و تماس‌های رباتیک ارائه می‌دهد.
  3. دفتر حمایت مالی از مصرف کننده (CFPB): CFPB راهنمایی هایی را در مورد برخورد با تماس های ناخواسته ارائه می دهد، از جمله اطلاعاتی در مورد شیوه های جمع آوری بدهی و گزارش تماس های غیرقانونی.
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...